Feedback i skolen
- Format: Pocket
- Antall sider: 158
- Språk: Bokmål
- Forlag/Utgiver: Gyldendal Norsk Forlag AS
- Nivå: Voksen
- EAN: 9788205415331
- Kom i salg: 7. mai 2012
- Utgivelsesår: 2012
- Bidragsyter: Dobson, Stephen (for) ; Gran, Lillian (for) ; Hartberg, Egil Weider (for)
- Utgave nr.: 4
- Emnekategori: Pedagogikk: eksaminasjon og vurdering, Undervisingsferdigheter og -metoder
499,-
For å utvikle elevens kompetanse er det avgjørende at læreren gir feedback på en måte som både fremmer læring og anerkjenner eleven.
Hvis læreren blir god til å kommunisere vil elevene få undervisning av høy kvalitet. Ulike former for feedback utgjør en stor del av kommunikasjonen.
Forfatterne av Feedback i skolen viser en modell som legger til rette for læringsfremmende og anerkjennende feedback. De gjør rede for innhold, tidspunkt og rollefordeling i feedback.
Boken gir eksempler på feedbackformer som gir eleven faglig læring på kort, mellomlang og lang sikt. Med eksemplene søker forfatterne å motivere den som skal forberede eller forbedre egen eller andres bruk av faglig feedback.
Hvis læreren blir god til å kommunisere vil elevene få undervisning av høy kvalitet. Ulike former for feedback utgjør en stor del av kommunikasjonen.
Forfatterne av Feedback i skolen viser en modell som legger til rette for læringsfremmende og anerkjennende feedback. De gjør rede for innhold, tidspunkt og rollefordeling i feedback.
Boken gir eksempler på feedbackformer som gir eleven faglig læring på kort, mellomlang og lang sikt. Med eksemplene søker forfatterne å motivere den som skal forberede eller forbedre egen eller andres bruk av faglig feedback.