Å arbeide i barnehagen
kompetanseutvikling i barnehagen
- Format: Pocket
- Antall sider: 197
- Språk: Bokmål
- Forlag/Utgiver: Aschehoug
- Nivå: Voksen
- EAN: 9788215021799
- Kom i salg: 11. aug. 2014
- Utgivelsesår: 2014
- Bidragsyter: Furu, Anne (for) ; Granholt, Marit (for) ; Moxnes, Anna (for) ; Thoresen, Marianne (for)
- Utgave nr.: 1
- Emnekategori: Førskoler og barnehager
379,-
Skal en ha kvalitet i barnehagen, må en tenke kompetanse på alle nivå. Denne boka inneholder grunnleggende kunnskap om barnehagen.
Boka gir bl.a. en innføring i det grunnleggende du trenger å vite om Rammeplan, lovverk, forskrifter, lek, språkutvikling, foreldresamarbeid, danning, medvirkning og barnehagens fagområder. Rammeplanen og lovverket går som en rød tråd gjennom boka. De enkelte temaene blir belyst med teorier og praktiske eksempler.
En bok for alle medarbeiderne i barnehagen.
Forfatterne har lang erfaring med kompetansehevingskurs for barnehageassistenter i høgskoleregi. De vet at kunnskap skaper engasjement, og at engasjement skaper kvalitet. Denne erfaringen bygger boka videre på.
Forfatterne er Anne Furu, Marit Granholt og Marianne Thoresen fra Institutt for barnehagelærerutdanning, Høgskolen i Oslo og Akershus og Anna Moxnes, som er doktorgradsstipendiat ved Institutt for pedagogikk, Høgskolen i Buskerud og Vestfold.
Boka gir bl.a. en innføring i det grunnleggende du trenger å vite om Rammeplan, lovverk, forskrifter, lek, språkutvikling, foreldresamarbeid, danning, medvirkning og barnehagens fagområder. Rammeplanen og lovverket går som en rød tråd gjennom boka. De enkelte temaene blir belyst med teorier og praktiske eksempler.
En bok for alle medarbeiderne i barnehagen.
Forfatterne har lang erfaring med kompetansehevingskurs for barnehageassistenter i høgskoleregi. De vet at kunnskap skaper engasjement, og at engasjement skaper kvalitet. Denne erfaringen bygger boka videre på.
Forfatterne er Anne Furu, Marit Granholt og Marianne Thoresen fra Institutt for barnehagelærerutdanning, Høgskolen i Oslo og Akershus og Anna Moxnes, som er doktorgradsstipendiat ved Institutt for pedagogikk, Høgskolen i Buskerud og Vestfold.