Nettbutikk for bedrifter og skoler

Markedsføringsledelse for reiselivsnæringen

verdiskaping og markedsføring

Pocket
Bokmål
Markedsføringsledelse for reiselivsnæringen
Markedsføringsledelse for reiselivsnæringen
  • Forfatter: Kristen Albert Ellingsen
  • Format: Pocket
  • Antall sider: 460
  • Språk: Bokmål
  • Forlag/Utgiver: Fagbokforlaget Akademisk
  • Nivå: Voksen
  • EAN: 9788245009262
  • Kom i salg: 25. sep. 2013
  • Utgivelsesår: 2013
  • Bidragsyter: Ellingsen, Kristen Albert (for)
  • Utgave nr.: 1
  • Emnekategori: Salg og markedsføring
Se flere produktegenskaper
739,-

Kjøp på nett

Reiselivsproduktet oppstår i møtet mellom mennesker. I samhandlingen mellom mennesker oppfylles forventningene til reiselivsproduktet. Det er dette som er basis for den verdiskapningen markedsføring av reiselivstjenester skal legge til rette for. Et grunnleggende premiss for denne boken er at verdiene blir skapt i møtet mellom kunden og den ansatte i reiselivsbedriften. Boken gir en grunnleggende innføring i markedsføring av tjenester generelt og markedsføring av reiselivstjenester spesielt. Den forener anerkjente metoder fra markedsføringsfaget med moderne metoder basert på nyere forskning. Spesielt vektlegger boken den servicedominerte tenkemåten og hvor viktig reiselivsbedriftens ressurser, både menneskelige og materielle, er internt og eksternt. Boken er rikt illustrert med eksempler fra norsk reiseliv. Kristen Albert Ellingsen er førstelektor i markedsføring og serviceledelsesfag ved UiT - Norges arktiske universitet, Handelshøgskolen i Tromsø. Han er også tilknyttet Markedshøyskolen. Ellingsen har arbeidet spesielt med problemstillinger knyttet til markedsorientering, strategi og service- og kvalitetsledelse med utgangspunkt i reiselivet som empiriområde. Han har bred erfaring fra ulike former for undervisning og opplæringsprogrammer ved flere universitet og høyskoler, samt ledelseserfaring og styreerfaring fra næringslivet.