Nettbutikk for bedrifter og skoler

Kultursponsing

Kultursponsing
Kultursponsing
  • Forfattere: Anne-Britt Gran , Sophie Hofplass
  • Format: Pocket
  • Antall sider: 236
  • Språk: Bokmål
  • Forlag/Utgiver: Gyldendal Norsk Forlag AS
  • Nivå: Voksen
  • EAN: 9788205315860
  • Kom i salg: 13. des. 2007
  • Utgivelsesår: 2007
  • Bidragsyter: Gran, Anne-Britt (for) ; Hofplass, Sophie (for)
  • Utgave nr.: 5
  • Emnekategori: Salg og markedsføring
Se flere produktegenskaper
619,-

Kjøp på nett

Internasjonalt har sponsing vært i sterk vekst de siste tiårene. I Norge har halvparten av norske bedrifter sponset kulturlivet, og ca 70 prosent av profesjonelle kulturaktører har mottatt private sponsorpenger. Kultursponsing har definitivt kommet for å bli.

Denne boken tar for seg sponsorfeltet i Norge: Hvilke kulturformer foretrekker bedriftene å sponse? Hva er norske bedrifters motiver for å sponse kulturen? Hva er kulturlivets holdninger til sponsing? Boken setter søkelyset på markedsføringsaspektet ved sponsoraktivitetene: Hvordan bruker bedriftene sponsing som markedsføringsstrategi? Hvordan egner kulturlivet seg som sponsorobjekt? Hvordan kan bedriftene måle om de ønskede effektene er oppnådd? Hva er kulturlivets styrker og svakheter i et kultursamarbeid?
 Boken retter seg mot alle som beskjeftiger seg med og interesserer seg for fenomenet kultursponsing; studenter, kultursjefer, produsenter, festivalarrangører, markedsførere, museumsledere og kunstnere. Forord og innhold