Kulturforståelse for næringslivet
innføring i tverrkulturell kommunikasjon og ledelse
- Format: Pocket
- Antall sider: 136
- Språk: Bokmål
- Forlag/Utgiver: Cappelen Damm AS
- Nivå: Voksen
- EAN: 9788202317263
- Kom i salg: 11. mai 2010
- Utgivelsesår: 2010
- Bidragsyter: Lunheim, Rolf (for)
- Utgave nr.: 1
- Emnekategori: Næringsvirksomhet og ledelse
509,-
Denne boken gir en konsis innføring i tverrkulturell kommunikasjon og ledelse for praktikere i næringsliv, offentlig sektor og frivillige organisasjoner. Har du behov for en god «verktøykasse» for konstruktiv håndtering av kulturforskjeller, er dette boken for deg.
I globaliseringens tidsalder innvirker kulturforskjeller på nær sagt alle sider ved forretningsutvikling, organisasjon og ledelse. Kulturforståelse og tverrkulturell ledelse er nøkkelen til suksess på den internasjonale arena.
Global markedsføring krever tilpasning til kundenes kulturelle preferanser. Vellykkede oppkjøp og sammenslåinger forutsetter integrasjon av organisasjonskulturer. Effektive og tilpasningsdyktige organisasjoner bygger på kraften i kulturelt mangfold. Og samfunnsansvar krever kulturinnsikt og evne til kommunikasjon på tvers av sektorer og organisasjonskulturer.
I globaliseringens tidsalder innvirker kulturforskjeller på nær sagt alle sider ved forretningsutvikling, organisasjon og ledelse. Kulturforståelse og tverrkulturell ledelse er nøkkelen til suksess på den internasjonale arena.
Global markedsføring krever tilpasning til kundenes kulturelle preferanser. Vellykkede oppkjøp og sammenslåinger forutsetter integrasjon av organisasjonskulturer. Effektive og tilpasningsdyktige organisasjoner bygger på kraften i kulturelt mangfold. Og samfunnsansvar krever kulturinnsikt og evne til kommunikasjon på tvers av sektorer og organisasjonskulturer.