Entreprenørskap og innovasjonsledelse
- Format: Pocket
- Antall sider: 227
- Språk: Bokmål
- Forlag/Utgiver: Cappelen Damm AS
- Nivå: Voksen
- EAN: 9788202550547
- Kom i salg: 4. juni 2018
- Utgivelsesår: 2018
- Bidragsyter: Hovland, Nils Per (for)
- Utgave nr.: 2
- Emnekategori: Entreprenørskap, Innovasjon i næringslivet
Entreprenørskap og innovasjonsledelse gir en effektiv innføring i de utfordringer og muligheter man møter som entreprenør. Boka er praktisk innrettet, bruker mange eksempler og gir leseren oppgaver å løse. Den er en nyttig støttespiller for studenter som ønsker å starte ny virksomhet, enten i form av studentbedrift eller ordinær bedrift. Studenter som arbeider med nyskapingsprosjekter får med seg erfaring som kommer til nytte om de får jobb i etablerte bedrifter og organisasjoner. Både privat og offentlig virksomhet møter i dag krav om omstilling og nyskaping.
Bokas første del er en detaljert veiledning i hvordan man kan utvikle og lede et nyskapingsprosjekt. Gjennom eksempler og korte veiledninger får leseren praktiske råd for bedre å forstå og beherske prosessene. Andre del handler om entreprenøren, nettverket rundt denne og om entreprenørskap som samfunnsfenomen. Kapitlene gir innblikk i spørsmål som opptar forskere, politikere og andre samfunnsengasjerte.
Entreprenørskap og innovasjonsledelse egner seg godt som innføringsbok på et gradsstudium eller som kjernepensum på et enkeltkurs. De som arbeider i veiledningstjenesten, i finanssektoren og andre som har behov for å forstå entreprenørene og de utfordringer disse møter, vil også ha stor nytte av den.
I denne 3. utgaven av boka er det lagt større vekt på å belyse ulike strategier og prosesser i nyskapingsarbeidet. En god del av stoffet er omarbeidet i forhold til tidligere utgaver, og tabeller og faktainformasjon er ajourført så godt det har latt seg gjøre.
Entreprenørskap og innovasjonsledelse
- retter søkelyset mot alle sider av nyskapingsprosessen, fra idé til levedyktig virksomhet
- framhever viktigheten av teamarbeid og nettverk
- beskriver de viktigste samfunnsmessige rammebetingelser for nyskaping
- legger vekt på at ledelse og beslutningstaking ved nyskaping kjennetegnes av stor risiko og tvetydighet