Metode og dataanalyse
med fokus på beslutninger i bedrifter,oppgavesamling
Metode og dataanalyse
- Format: Pocket
- Antall sider: 230
- Språk: Bokmål
- Forlag/Utgiver: Cappelen Damm AS
- Nivå: Voksen
- Serienavn: Metode og dataanalyse
- EAN: 9788276347302
- Utgivelsesår: 2006
- Bidragsyter: Gripsrud, Geir (for) ; Silkoset, Ragnhild (for)
- Utgave nr.: 2
- Emnekategori: Dataanalyse: generelt, Forskningsmetoder: generelt, Markedsundersøkelser
329,-
Denne oppgavesamlingen er laget til boken Metode og dataanalyse: med fokus på beslutninger i bedrifter. Oppgavesamlingen består av pensumrelaterte spørsmål, flervalgsoppgaver og minicase hentet fra dagsaktuelle nyheter samt større case som dekker hele pensum. Oppgavesamlingen illustrerer på en god måte bredden i faget Metode og dataanalyse. Mange av oppgavene er tematisk knyttet til spesifikke beslutninger bedrifter står overfor, alt fra ledelse, revisjon, finans, økonomi, markedsføring til strategi og IT, for å nevne noen.
Oppgavesamlingen har to formål. For det første gir den en god repetisjon av stoffet i hovedboken. For det andre gir den god trening i å løse faktiske problemstillinger som bedrifter står overfor.
Ragnhild Silkoset er førsteamanuensis i markedsføring ved Handelshøyskolen BI. Silkoset har doktorgrad i markedsføring, og hennes fagområder omfatter metode og dataanalyse, interorganisatoriske relasjoner og nettverk samt markedsorientert ledelse.
Geir Gripsrud er professor i markedsføring ved Handelshøyskolen BI. Hans fagområder omfatter blant annet markedsanalyse, markedsføringskanaler og detaljhandel samt internasjonal markedsføring. Gripsrud er Dean for Bachelor-studier ved Handelshøyskolen BI.
Oppgavesamlingen har to formål. For det første gir den en god repetisjon av stoffet i hovedboken. For det andre gir den god trening i å løse faktiske problemstillinger som bedrifter står overfor.
Ragnhild Silkoset er førsteamanuensis i markedsføring ved Handelshøyskolen BI. Silkoset har doktorgrad i markedsføring, og hennes fagområder omfatter metode og dataanalyse, interorganisatoriske relasjoner og nettverk samt markedsorientert ledelse.
Geir Gripsrud er professor i markedsføring ved Handelshøyskolen BI. Hans fagområder omfatter blant annet markedsanalyse, markedsføringskanaler og detaljhandel samt internasjonal markedsføring. Gripsrud er Dean for Bachelor-studier ved Handelshøyskolen BI.