Masteroppgaven i GLU
- Format: Pocket
- Antall sider: 251
- Språk: Bokmål
- Forlag/Utgiver: Fagbokforlaget Akademisk
- Nivå: Voksen
- EAN: 9788245027068
- Kom i salg: 11. feb. 2020
- Utgivelsesår: 2020
- Bidragsyter: Høgheim, Sigve (for)
- Utgave nr.: 1
- Emnekategori: Forskningsmetoder: generelt, Lærerutdanning, Skrive- og redigeringsguider
479,-
I forbindelse med masteroppgaven skal lærerstudenten gjennomføre et selvstendig forskningsarbeid. For noen kan det høres overveldende ut. I denne innføringsboken gis det en bred beskrivelse av forskningsprosessen som ligger til grunn for et masterprosjekt, fra start til slutt.
For å vise de ulike vurderingene studenten må gjøre i planleggingen, gjennomføringen og vurderingen av forskningsarbeidet, er boken delt inn i flere deler. Vitenskapsteori, forskningsspørsmål, litteratursøk, forskningsetikk, metode, forskningsdesign, analyse og formidling er sentrale temaer som blir tatt opp.
Masteroppgaven i GLU er rettet mot studenter i grunnskolelærerutdanningene som skal skrive masteroppgave, men den kan også være nyttig ved andre FoU-prosjekter eller for studenter i nærliggende studier.
Høyoppløst bilde
Sigve Høgheim er førsteamanuensis i pedagogikk ved Høgskulen på Vestlandet, campus Sogndal. Han har undervisningserfaring i forskningsmetode og design på bachelor- og masternivå og har publisert flere internasjonale vitenskapelige artikler innenfor pedagogisk psykologi.
For å vise de ulike vurderingene studenten må gjøre i planleggingen, gjennomføringen og vurderingen av forskningsarbeidet, er boken delt inn i flere deler. Vitenskapsteori, forskningsspørsmål, litteratursøk, forskningsetikk, metode, forskningsdesign, analyse og formidling er sentrale temaer som blir tatt opp.
Masteroppgaven i GLU er rettet mot studenter i grunnskolelærerutdanningene som skal skrive masteroppgave, men den kan også være nyttig ved andre FoU-prosjekter eller for studenter i nærliggende studier.
Høyoppløst bilde
Sigve Høgheim er førsteamanuensis i pedagogikk ved Høgskulen på Vestlandet, campus Sogndal. Han har undervisningserfaring i forskningsmetode og design på bachelor- og masternivå og har publisert flere internasjonale vitenskapelige artikler innenfor pedagogisk psykologi.