Levér og lær
aksjonsbasert utvikling i resultatorienterte organisasjoner
- Format: Pocket
- Antall sider: 176
- Språk: Bokmål
- Forlag/Utgiver: Aschehoug
- Nivå: Voksen
- EAN: 9788215011011
- Utgivelsesår: 2006
- Bidragsyter: Rennemo, Øystein (for)
- Utgave nr.: 1
- Emnekategori: Næringsvirksomhet og ledelse
349,-
Denne boken henvender seg til både praktikere og teoretikere, men kanskje aller helst til dem som ønsker å forene disse to rollene. Forfatteren tar utgangspunkt i grunnleggende verdier fra skandinavisk arbeidsliv og ser på organisasjons- og kompetanseutvikling som en integrert del av den daglige driften - ikke som det så ofte gjøres som en egen aktivitet.
Boken gjennomgår ulike retninger innenfor den aksjonsbaserte tradisjon og forener disse i en helhetsmodell som tar for seg 4 verdier:
- Verdien av å tenke nytt og sprenge tankemessige grenser.
- Verdien av å bidra til produksjon av høyt verdsatte og/eller målbare forretningsmessige resultater.
- Verdien av å skape ny kunnskap og økt kompetanse for individer og organisasjoner.
- Verdien av å gjøre bruk av og utvikle generaliserbar kunnskap, samt formidle resultatene av kunnskapsutviklingen.
Levér og lær er rikt illustrert med praktiske eksempler og case og henvender så vel til studenter som til ledere, konsulenter eller ansatte som leter etter en alternativ innfalsvinkel og metodikk til utviklingsarbeid.
Boken gjennomgår ulike retninger innenfor den aksjonsbaserte tradisjon og forener disse i en helhetsmodell som tar for seg 4 verdier:
- Verdien av å tenke nytt og sprenge tankemessige grenser.
- Verdien av å bidra til produksjon av høyt verdsatte og/eller målbare forretningsmessige resultater.
- Verdien av å skape ny kunnskap og økt kompetanse for individer og organisasjoner.
- Verdien av å gjøre bruk av og utvikle generaliserbar kunnskap, samt formidle resultatene av kunnskapsutviklingen.
Levér og lær er rikt illustrert med praktiske eksempler og case og henvender så vel til studenter som til ledere, konsulenter eller ansatte som leter etter en alternativ innfalsvinkel og metodikk til utviklingsarbeid.