- Format: Innbundet
- Antall sider: 444
- Språk: Bokmål
- Forlag/Utgiver: Gyldendal Norsk Forlag AS
- Nivå: Voksen
- EAN: 9788205480926
- Kom i salg: 18. aug. 2015
- Utgivelsesår: 2015
- Bidragsyter: Giske, Trond (for)
- Utgave nr.: 5
- Emnekategori: Undervisningsmetodikk og utdanningspolitikk, Utdanningsadministrasjon og -organisering
Tilbudspris
336,-
Ordinær pris
369,-
Hardtslående om et av de viktigste temaene i norsk politikk. Hver høst møter 60 000 barn fram til første skoledag. De tror at vi voksne har laget en skole som gjør at de vil klare seg godt i livet, en skole som fungerer. Slik er det ikke. Hver.fjerde elev slutter før de har fullført videregående. Denne boka beskriver hvordan vi kan skape en skole der alle barn kan lykkes. Giske har fulgt sin gamle barneskole gjennom ett år for å lære mer om dagens skolevirkelighet. Her fant han svar på viktige spørsmål som hva skal barna våre lære? Hvorfor lar vi noen barn tape? Finnes det sikker kunnskap om hva som virker? Hvilke feil har reformivrige politikere gjort? Erfaringene fra Nardo danner, sammen med det nyeste innen skoleforskning, grunnlag for en bok full av konkrete forslag. Boka er også en hyllest til den som jobber i skolen. Til syvende og sist handler veien til en bedre skole om å vise tillit til skolens ansatte, til lærerens profesjonalitet - og la læreren være lærer.