Nettbutikk for bedrifter og skoler

Markedsføringsloven med kommentarer

Gyldendals juridiske kommentarserie
Markedsføringsloven med kommentarer
Markedsføringsloven med kommentarer
  • Forfattere: Tore Lunde , Ingvild Mestad , Terje Lundby Michaelsen
  • Format: Innbundet
  • Antall sider: 587
  • Språk: Bokmål
  • Forlag/Utgiver: Gyldendal Norsk Forlag AS
  • Nivå: Voksen
  • Serienavn: Gyldendals juridiske kommentarserie
  • EAN: 9788205506589
  • Kom i salg: 9. apr. 2019
  • Utgivelsesår: 2019
  • Bidragsyter: Lunde, Tore (for) ; Mestad, Ingvild (for) ; Michaelsen, Terje Lundby (for) ; ()
  • Utgave nr.: 2
  • Emnekategori: Forvaltningsrett: handel, Rettskilder: lovgivning, Salg og markedsføring
Se flere produktegenskaper
1 159,-

Format

Kjøp på nett

Markedsføringsloven med kommentarer inneholder omfattende merknader til og analyser av markedsføringslovens bestemmelser. Loven gir viktige bestemmelser om forbrukerbeskyttelse, blant annet vern mot urimelig handelspraksis, herunder villedende og aggressiv markedsføring.
Andre sentrale regler gjelder vern mot urimelig handelspraksis overfor barn og kontroll med urimelige avtalevilkår. I tillegg inneholder loven bestemmelser om næringsdrivendes opptreden overfor hverandre. Bestemmelsene utgjør viktige rammevilkår for næringsdrivendes aktiviteter i markedet.Markedsføringsloven med kommentarer foreligger nå i tredje utgave, og gir en oppdatert og betydelig utvidet framstilling av reglene om markedsføring i lys av rettsutviklingen siden forrige utgave. Boken er et nødvendig verktøy for alle som arbeider med markedsføringsrett i praksis.Bestill vurderingseksemplar