Brukermedvirkning og sosialt arbeid i NAV
- Format: Pocket
- Antall sider: 283
- Språk: Bokmål
- Forlag/Utgiver: Aschehoug
- Nivå: Voksen
- EAN: 9788215027630
- Kom i salg: 29. juni 2017
- Utgivelsesår: 2017
- Bidragsyter: Chudasama, Krishna Magan (for)
- Utgave nr.: 1
- Emnekategori: Sosiale tjenester og sosial velferd
519,-
En innføringsbok som kombinerer forståelsen av hva brukermedvirkning i NAV kan, og bør være, med en praktisk tilnærming om hvordan det kan gjøres. Den er skrevet for studenter i sosialt arbeid og velferd og for ansatte i NAV.
«Forfatteren skriver selv at hensikten med boken er å formidle erfaringsbasert, praksisnær kunnskap om brukermedvirkning som en dynamisk arbeidsprosess, og ulike aspekter ved praktisering av brukermedvirkning. Dette lykkes hun godt med. Boken vil kunne fylle et behov i markedet for en helhetlig bok om tema rettet mot bachelorstudenter. Boken vil også være nyttig for de som allerede jobber i praksisfeltet.»
Nina S. Skjefstad, førsteamanuensis ved Institutt for sosialt arbeid, NTNU
Dette er en bok om brukermedvirkning som viser hvordan den enkelte NAV-bruker kan ivaretas. Boka nyanserer begrepet brukermedvirkning gjennom å vise til tre ulike aspekter i møte med brukeren: Forståelse, samhandling og beslutning.
Praksisarbeid i NAV involverer flere parter og strukturer, og boka tar opp flere trekk som påvirker brukermedvirkning på godt eller vondt i NAVs praksis.
En bok som dekker behovet for en helhetlig innføring for bachelorstudenter i sosialt arbeid, vernepleie og barnevernspedagogikk, samt for samfunnsvitere og ansatte i NAV.
Krishna Chudasama er sosionom med master i sosialt arbeid. Hun har erfaring med NAV som politiker, sosialarbeider, bruker og sosialombud i Fredrikstad. Gjennom mange års praksis i feltet har hun vært opptatt av brukere og har formidlet brukererfaringer i ulike fora.
«Forfatteren skriver selv at hensikten med boken er å formidle erfaringsbasert, praksisnær kunnskap om brukermedvirkning som en dynamisk arbeidsprosess, og ulike aspekter ved praktisering av brukermedvirkning. Dette lykkes hun godt med. Boken vil kunne fylle et behov i markedet for en helhetlig bok om tema rettet mot bachelorstudenter. Boken vil også være nyttig for de som allerede jobber i praksisfeltet.»
Nina S. Skjefstad, førsteamanuensis ved Institutt for sosialt arbeid, NTNU
Dette er en bok om brukermedvirkning som viser hvordan den enkelte NAV-bruker kan ivaretas. Boka nyanserer begrepet brukermedvirkning gjennom å vise til tre ulike aspekter i møte med brukeren: Forståelse, samhandling og beslutning.
Praksisarbeid i NAV involverer flere parter og strukturer, og boka tar opp flere trekk som påvirker brukermedvirkning på godt eller vondt i NAVs praksis.
En bok som dekker behovet for en helhetlig innføring for bachelorstudenter i sosialt arbeid, vernepleie og barnevernspedagogikk, samt for samfunnsvitere og ansatte i NAV.
Krishna Chudasama er sosionom med master i sosialt arbeid. Hun har erfaring med NAV som politiker, sosialarbeider, bruker og sosialombud i Fredrikstad. Gjennom mange års praksis i feltet har hun vært opptatt av brukere og har formidlet brukererfaringer i ulike fora.