Gnistrende undervisning
håndbok i klasseledelse og undervisningsdesign
- Format: Pocket
- Antall sider: 313
- Språk: Bokmål
- Forlag/Utgiver: Gyldendal Norsk Forlag AS
- Nivå: Voksen
- EAN: 9788205524774
- Kom i salg: 2. jan. 2020
- Utgivelsesår: 2020
- Bidragsyter: Moltubak, Jørgen (for)
- Utgave nr.: 5
- Emnekategori: Undervisingsferdigheter og -metoder, Undervisningsmetodikk og utdanningspolitikk
369,-
Boken er en inspirerende og praktisk bok for deg som er lærerstudent, nyutdannet lærer eller erfaren lærer og ønsker å videreutvikle deg som klasseleder.
Boken tar for seg viktige områder som tidskontroll, oppmerksomhetsstyring og lærerens autoritet og utstråling. Den handler om å ta kontroll over en maurtue og litt om å kjøre radiobil. Boken diskuterer også hvordan man på en forskningsinformert måte kan drive målrettet endrings- og utviklingsarbeid. Andre utgave er oppdatert med to nye kapitler om motiverende klasseledelse og lærerens kroppsspråk og 50 nye øvelser.Stoffet visualiseres gjennom eksempler fra film og litteratur. Hvordan skaper Michelle Pfeiffer den gode timen i Dangerous minds? Hva kan Elias Rukla og Ask Burlefot lære oss om kjedsomhet og engasjement i skolen? Hvorfor kommer den idealistiske læreren Marianne i Kongsvik ungdomsskole til kort i møtet med elevene?Bokens hovedbudskap er at veien til en tilpasset opplæring for 100 % av elevene i skolen går via god klasseledelse.
Boken tar for seg viktige områder som tidskontroll, oppmerksomhetsstyring og lærerens autoritet og utstråling. Den handler om å ta kontroll over en maurtue og litt om å kjøre radiobil. Boken diskuterer også hvordan man på en forskningsinformert måte kan drive målrettet endrings- og utviklingsarbeid. Andre utgave er oppdatert med to nye kapitler om motiverende klasseledelse og lærerens kroppsspråk og 50 nye øvelser.Stoffet visualiseres gjennom eksempler fra film og litteratur. Hvordan skaper Michelle Pfeiffer den gode timen i Dangerous minds? Hva kan Elias Rukla og Ask Burlefot lære oss om kjedsomhet og engasjement i skolen? Hvorfor kommer den idealistiske læreren Marianne i Kongsvik ungdomsskole til kort i møtet med elevene?Bokens hovedbudskap er at veien til en tilpasset opplæring for 100 % av elevene i skolen går via god klasseledelse.