Nettbutikk for bedrifter og skoler

Digital teknologi for læring og undervisning i skolen

Pocket
Bokmål
Digital teknologi for læring og undervisning i skolen
Digital teknologi for læring og undervisning i skolen
  • Format: Pocket
  • Antall sider: 334
  • Språk: Bokmål
  • Forlag/Utgiver: Aschehoug
  • Nivå: Voksen
  • EAN: 9788215053974
  • Kom i salg: 22. juni 2022
  • Utgivelsesår: 2022
  • Bidragsyter: Letnes, Mari-Ann (red) ; Røkenes, Fredrik Mørk (red)
  • Utgave nr.: 1
  • Emnekategori: dataassistert læring, Lærerutdanning, Undervisningsutstyr og teknologi
Se flere produktegenskaper
459,-

Kjøp på nett

Elevaktive undervisnings- og læringsformer står sentralt i den nye læreplanen (LK20), og teknologi er ett sentralt utgangspunkt for nye tilnærminger til undervisning og læring. Arbeid med fagspesifikk kompetanse, kompetanse i å lære, kompetanse i å utforske og skape, og kompetanse i å kommunisere, samhandle og delta, er alle områder som må inkluderes i en pedagogisk og didaktisk tenkning rundt bruk av digital teknologi i skolen. Med dette er antologiens overordnede mål å styrke den profesjonsfaglige digitale kompetansen hos lærerstudenter ved lærerutdanningen, og å styrke digital kompetanse i de profesjonelle felleskapene i skolen.

Intensjonen er å gi utdanningsfeltet flere perspektiver på og kunnskap om hvordan bruk av digital teknologi i en pedagogisk undervisningspraksis, kan foregå. Forfatterne gir et bredt innblikk i aktuell forskning på feltet. Både i lys av dagens praksis i skolene og ut ifra en historisk sammenheng, og hvordan situasjonen for bruk av digital teknologi i ulike læreprosesser har utviklet seg. I tillegg presenterer forfatterne flere teoretiske innganger til teknologibruk i og utenfor skolen.
Målgruppe for boken er studenter i pedagogikk og lærerutdanning, lærere og skoleledere i skolen og forskere på IKT feltet.