Den flerkulturelle skolen i bevegelse
teoretiske og praktiske perspektiver
- Format: Pocket
- Antall sider: 279
- Språk: Bokmål
- Forlag/Utgiver: Gyldendal Norsk Forlag AS
- Nivå: Voksen
- EAN: 9788205530461
- Kom i salg: 14. mai 2020
- Utgivelsesår: 2020
- Bidragsyter: Spernes, Kari (for) ; Fjeld, Hilde Sofie (ill)
- Utgave nr.: 3
- Emnekategori: Barneskoler og ungdomsskoler
469,-
Flerkulturell kunnskap bidrar til bevissthet om hvordan skolen kan utvikles slik at alle elevene, lærerne og foreldrene opplever anerkjennelse.
Den flerkulturelle skolen i bevegelse – teoretiske og praktiske perspektiver inneholder blant annet disse temaene:
Urfolk, nasjonale minoriteter og nyere minoriteter
Det samiske og flerkulturelle perspektivet i LK20
Kulturforståelse
Diskriminering og rasisme
Å lære norsk som et andrespråk
Utviklingen av en flerkulturell skole
Den flerkulturelle skolen i bevegelse – teoretiske og praktiske perspektiver har som mål å gi lærerstudenter et grunnlag for å møte kulturelt mangfold i skolen med trygghet og profesjonalitet. Boka er også aktuell for lærere som ser behovet for faglig utvikling i møtet med et mangfold av elever og foresatte i dagens skole.
Innholdsfortegnelse:
Den flerkulturelle skolen i bevegelse – teoretiske og praktiske perspektiver inneholder blant annet disse temaene:
Urfolk, nasjonale minoriteter og nyere minoriteter
Det samiske og flerkulturelle perspektivet i LK20
Kulturforståelse
Diskriminering og rasisme
Å lære norsk som et andrespråk
Utviklingen av en flerkulturell skole
Den flerkulturelle skolen i bevegelse – teoretiske og praktiske perspektiver har som mål å gi lærerstudenter et grunnlag for å møte kulturelt mangfold i skolen med trygghet og profesjonalitet. Boka er også aktuell for lærere som ser behovet for faglig utvikling i møtet med et mangfold av elever og foresatte i dagens skole.
Innholdsfortegnelse: