Det vurderende øyet
observasjon, vurdering og utvikling i pedagogisk praksis
- Format: Pocket
- Antall sider: 167
- Språk: Bokmål
- Forlag/Utgiver: Gyldendal Norsk Forlag AS
- Nivå: Voksen
- EAN: 9788205500594
- Kom i salg: 25. juli 2017
- Utgivelsesår: 2017
- Bidragsyter: Bjørndal, Cato R.P. (for)
- Utgave nr.: 7
- Emnekategori: Pedagogikk
499,-
Hvordan kan man gå fram for å se sin egen pedagogiske praksis bedre? Dette er en bok om observasjon og vurdering.
Når lærere og andre pedagoger ønsker å utvikle sin egen praksis reiser noen viktige spørsmål seg:
Hvor godt overblikk har jeg over hva som skjer i praksis?
Hvor godt ser jeg elevene, studentene eller andre lærende?
Hvor godt ser jeg meg selv og min praksis?
Denne boken handler om slike spørsmål — og fremfor alt om hvordan du kan gå frem for å se praksis bedre – slik at du får et mer solid grunnlag for å forbedre den.
Denne tredje utgaven av boken er revidert og ajourført. Spesielt er kapitlet om bruk av video- og lydopptak vesentlig endret.
Det vurderende øyet inneholder mange praktiske eksempler på observasjons- og vurderingsarbeid. Her fins også øvings- og refleksjonsoppgaver.
Boken henvender seg til studenter i lærerutdanning og barnehagelærerutdanning, lærere, veiledere og andre som ønsker økt innsikt om observasjon og vurdering som redskap til å utvikle sin egen og andres profesjonelle praksis.
Når lærere og andre pedagoger ønsker å utvikle sin egen praksis reiser noen viktige spørsmål seg:
Hvor godt overblikk har jeg over hva som skjer i praksis?
Hvor godt ser jeg elevene, studentene eller andre lærende?
Hvor godt ser jeg meg selv og min praksis?
Denne boken handler om slike spørsmål — og fremfor alt om hvordan du kan gå frem for å se praksis bedre – slik at du får et mer solid grunnlag for å forbedre den.
Denne tredje utgaven av boken er revidert og ajourført. Spesielt er kapitlet om bruk av video- og lydopptak vesentlig endret.
Det vurderende øyet inneholder mange praktiske eksempler på observasjons- og vurderingsarbeid. Her fins også øvings- og refleksjonsoppgaver.
Boken henvender seg til studenter i lærerutdanning og barnehagelærerutdanning, lærere, veiledere og andre som ønsker økt innsikt om observasjon og vurdering som redskap til å utvikle sin egen og andres profesjonelle praksis.