Den lille boken om Louis Vuitton
historien om det ikoniske motehuset
Historiene om ikoniske motehus
- Format: Innbundet
- Antall sider: 160
- Språk: Bokmål
- Forlag/Utgiver: Memo Forlag AS
- Nivå: Voksen
- Serienavn: Historiene om ikoniske motehus
- EAN: 9788293493891
- Kom i salg: 6. feb. 2023
- Utgivelsesår: 2023
- Tittel på originalspråk: Little book of Louis Vuitton
- Bidragsyter: Homer, Karen (for) ; Lexow, Marie (ove)
- Utgave nr.: 1
- Emnekategori: Designere, Mote og tekstiler
Tilbudspris
181,-
Ordinær pris
199,-
Historien om Louis Vuitton begynte i seg selv med en reise. Grunnleggeren som ga navn til selskapet, var bare 14 år gammel da han i 1835 forlot hjemstedet øst i Frankrike og satte kursen for Paris til fots. Først to år senere ankom Louis Vuitton den franske hovedstaden uten andre eiendeler enn det han sto og gikk i.
I dag er Louis Vuitton et av verdens mest verdifulle luksusmerker. Arven etter en ung fransk gutt med lua i hånden er ikke småtterier. En eventyrer, entreprenør, designer og innovatør. Han var en pioner innen sitt felt, og målet hans var å gjøre livet enklere for de reisende.
«Den lille boken om Louis Vuitton» er den gjennomillustrerte historien i lommeformat om et av verdens mest luksuriøse motehus.
Med detaljer om den globale ekspansjonen av Louis Vuitton på 1980-tallet, opprettelsen av det mektige motekonglomeratet LVMH, og utnevnelsen i 1997 av Marc Jacobs som selskapets nye sjefsdesigner, er dette historien om en transformasjon fra koffertmaker til luksusmotemerke. Louis Vuittons videre utvikling under kreativ ledelse av Nicolas Ghesquière og Virgil Abloh er også skildret gjennom tekst og bilder.
I dag er Louis Vuitton et av verdens mest verdifulle luksusmerker. Arven etter en ung fransk gutt med lua i hånden er ikke småtterier. En eventyrer, entreprenør, designer og innovatør. Han var en pioner innen sitt felt, og målet hans var å gjøre livet enklere for de reisende.
«Den lille boken om Louis Vuitton» er den gjennomillustrerte historien i lommeformat om et av verdens mest luksuriøse motehus.
Med detaljer om den globale ekspansjonen av Louis Vuitton på 1980-tallet, opprettelsen av det mektige motekonglomeratet LVMH, og utnevnelsen i 1997 av Marc Jacobs som selskapets nye sjefsdesigner, er dette historien om en transformasjon fra koffertmaker til luksusmotemerke. Louis Vuittons videre utvikling under kreativ ledelse av Nicolas Ghesquière og Virgil Abloh er også skildret gjennom tekst og bilder.