Nettbutikk for bedrifter og skoler

Åpen eller innadvendt

omdømmebygging for organisasjoner

Pocket
Bokmål
Åpen eller innadvendt
Åpen eller innadvendt
  • Forfatter: Peggy Simcic Brønn
  • Format: Pocket
  • Antall sider: 351
  • Språk: Bokmål
  • Forlag/Utgiver: Gyldendal Norsk Forlag AS
  • Nivå: Voksen
  • EAN: 9788205483958
  • Kom i salg: 14. jan. 2019
  • Utgivelsesår: 2019
  • Tittel på originalspråk: Åpen eller innadvendt
  • Bidragsyter: Brønn, Peggy Simcic (for) ; Sjøbu, Ane (ove) ; Velsand, Kjersti (ove)
  • Utgave nr.: 3
  • Emnekategori: Næringsvirksomhet og ledelse
Se flere produktegenskaper
489,-

Kjøp på nett

Alle ønsker å ha et godt omdømme. Det som imidlertid er mindre kjent, er hvordan man kan styrke sitt omdømme. Hva skal en gjøre?

Før 2004 ble ordet omdømme knapt nevnt i norske medier. I årene etter har omdømmebegrepet blitt noe som påvirker alle organisasjoner. Det finnes i dag en rekke omdømmerelaterte rangeringer i norsk nærings- og organisasjonsliv som bedriftene må forholde seg til.


Boken Åpen eller innadvendt ble raskt et referanseverk både for studenter og organisasjoner da den kom ut i 2009. Den andre utgaven er fullstendig gjennomarbeidet og oppdatert. Også denne utgaven tar utgangspunkt i hjørnesteinene i omdømmeforskningen, men det er gjort vesentlige endringer siden første utgave:



  • Oppdaterte eksempler og caser.

  • Viktig nytt fagstoff om offentlig sektor, bedrifters samfunnsansvar (CSR) og sosiale mediers påvirkning.

  • Et helt nytt kapittel om en ny og systemorientert måte å betrakte omdømme på.

  • Spørsmålet om hvorvidt organisasjoner bør ha en omdømmeansvarlig drøftes.



Boka egner seg godt for studenter innen kommunikasjon/PR og ledelse, og også for ledere og medarbeidere som jobber med kommunikasjon og omdømme i organisasjoner. Boka gir et solid faglig fundament for omdømmearbeidet.