- Format: Pocket
- Antall sider: 144
- Språk: Bokmål
- Forlag/Utgiver: Fagbokforlaget Akademisk
- Nivå: Voksen
- EAN: 9788245014815
- Kom i salg: 18. juni 2014
- Utgivelsesår: 2014
- Bidragsyter: Wibe, Hilde Widerøe (for)
- Utgave nr.: 1
- Emnekategori: Næringsvirksomhet og ledelse
499,-
Å skape mening tar utgangspunkt i at du, for å være en god leder, må være oppmerksom på det som kreves for å lede dine medarbeidere slik at de bidrar til å oppnå virksomhetens mål. Forskning, teorier og egen erfaring er nødvendig for å vite hva som virker, men det er dine egne refleksjoner over hva dette betyr for deg i din lederrolle, som avgjør om du klarer å nyttiggjøre deg denne praktiske og teoretiske ballasten. Det er dette vi håper du vil bli mer bevisst når du jobber med boken. Gjennomgående utfordres du til å stoppe opp og tenke, og til å skrive ned dine egne refleksjoner. Denne boken gir deg med andre ord ingen ferdige oppskrifter, og du er ikke «ferdig» med boken før du selv har blitt medforfatter. Boken er rettet mot både ledere og medarbeidere. De temaene og refleksjonsoppgavene som introduseres i boken, kan være aktuelle for både deg som leder, og deg som blir ledet. Å skape mening egner seg også godt som en praktisk og motiverende tilleggs- eller arbeidsbok dersom du studerer ledelsesfag. Boken gir deg både inspirasjon og hjelp til å reflektere over ditt teoretiske grunnlag og dine praktiske erfaringer innenfor ledelse. Hilde Widerøe Wibe har en Master of Arts i International Communication fra Macquarie University, Australia. Hun har lang ledererfaring fra både privat og offentlig arbeids- og organisasjonsliv og jobber nå som direktør for kommunikasjon og samfunnskontakt i Abelia. Der har hun, sammen med kollegene Inge Jan Henjesand, Tarje Bjørgum og Elin Backe Christophersen, utviklet (G)lede, et kurstilbud til Abelias medlemmer som denne refleksjonsboken tar sikte på å dekke og utfylle.