Å bidra til skolebasert kompetanseutvikling
en kartlegging av lærerutdanninginstitusjoners ressurser
NTNU skole- og utdanningsforskning
- Format: Pocket
- Antall sider: 48
- Språk: Bokmål
- Forlag/Utgiver: Vigmostad & Bjørke AS
- Nivå: Voksen
- Serienavn: NTNU skole- og utdanningsforskning
- Serienummer: 3
- EAN: 9788232102891
- Kom i salg: 4. sep. 2013
- Utgivelsesår: 2013
- Bidragsyter: Dahl, Thomas (for) ; Engvik, Gunnar (for) ; Fjørtoft, Henning (for) ; Postholm, May Britt (for)
- Utgave nr.: 1
- Emnekategori: Lærerutdanning
123,-
Denne rapporten er en kartlegging av erfaring med utviklingsarbeid og etterutdanning ved landets lærerutdanningsinstitusjoner. Her kartlegges også lærerutdannernes kjennskap til forskning på de fire satsingsområdene innenfor skolebasert kompetanseutvikling ? klasseledelse og lesing, regning og skriving som grunnleggende ferdigheter ? samt kjennskap til forskning innen vurdering for læring. Formålet er å vise hvilke forutsetninger våre lærerutdanningsinstitusjoner har for å fungere som kompetansemiljø for satsingen på skolebasert kompetanseutvikling i ungdomsskolene fra høsten 2013. Målet til skriftserien Skole- og utdanningsforsking er å bidra til kunnskapsutvikling om skole, læring og utdanning. I serien gir vi ut både fagfellevurderte og ikke-fagfellevurderte antologier, monografier og rene forskingsrapporter.