Nettbutikk for bedrifter og skoler

Å bidra til skolebasert kompetanseutvikling

en kartlegging av lærerutdanninginstitusjoners ressurser

NTNU skole- og utdanningsforskning
Å bidra til skolebasert kompetanseutvikling
Å bidra til skolebasert kompetanseutvikling
  • Forfattere: Thomas Dahl , Gunnar Engvik , Henning Fjørtoft , May Britt Postholm
  • Format: Pocket
  • Antall sider: 48
  • Språk: Bokmål
  • Forlag/Utgiver: Vigmostad & Bjørke AS
  • Nivå: Voksen
  • Serienavn: NTNU skole- og utdanningsforskning
  • Serienummer: 3
  • EAN: 9788232102891
  • Kom i salg: 4. sep. 2013
  • Utgivelsesår: 2013
  • Bidragsyter: Dahl, Thomas (for) ; Engvik, Gunnar (for) ; Fjørtoft, Henning (for) ; Postholm, May Britt (for)
  • Utgave nr.: 1
  • Emnekategori: Lærerutdanning
Se flere produktegenskaper
123,-

Kjøp på nett

Utsolgt på nettlager
Denne rapporten er en kartlegging av erfaring med utviklingsarbeid og etterutdanning ved landets lærerutdanningsinstitusjoner. Her kartlegges også lærerutdannernes kjennskap til forskning på de fire satsingsområdene innenfor skolebasert kompetanseutvikling ? klasseledelse og lesing, regning og skriving som grunnleggende ferdigheter ? samt kjennskap til forskning innen vurdering for læring. Formålet er å vise hvilke forutsetninger våre lærerutdanningsinstitusjoner har for å fungere som kompetansemiljø for satsingen på skolebasert kompetanseutvikling i ungdomsskolene fra høsten 2013. Målet til skriftserien Skole- og utdanningsforsking er å bidra til kunnskapsutvikling om skole, læring og utdanning. I serien gir vi ut både fagfellevurderte og ikke-fagfellevurderte antologier, monografier og rene forskingsrapporter.